divendres, 16 d’octubre del 2009

Mònica del Raval



No he vist aquesta pel·lícula-documental de Francesc Betriu, però aquest bloc -que per descomptat té tota la intenció de promocionar el cinema català i en català- lamenta que només hagi aconseguit estar present durant 1 setmana a les sales de València.

Ara es projecta als cines Alexandra de Barcelona. "El racó de l'Anna" se'n vol fer ressó per veure si el públic s'anima i fa que aquí pugui durar una mica més. Si entre nosaltres no intentem donar força a la nostra indústria, ho tenim ben magre.

2 comentaris:

Dolors ha dit...

Jo la vaig veure a València. És fantàstica. La protagonista és la mateixa Mònica, un personatge molt interessant al que Francesc Betriu li ha tret un gran partit deixant-la parlar. No fa molt en les notícies van entrevistar la Mònica a propòsit de l'embolic entre veïns i prostitutes. Em vaig alegrar de veure-la, com si hagués vist a algú de la família. Eixe és el cine de Betriu, és difícil d'oblidar.

Dolors.

Anna Maria Villalonga ha dit...

Com tothom, jo el que més recordo de Betriu és "La plaça del Diamant".
Copio tot seguit el comentari de Vilaweb sobre "Mónica del Raval":

'Mònica del Raval'. Direcció: Francesc Betriu. Intèrprets: Mónica Coronado. Gènere: Documental. Retrat lúcid, no exempt d'ironia, d'una noia originària de la Manxa que va arribar a Barcelona fa vint anys i que, tot aquest temps, ha exercit, amb llibertat i plena responsabilitat, la prostitució al barri del Raval de Barcelona.